Stein Norem Wisteds Sokndal forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Bjørn Olsen nRegland 17 gift med Berte Ånensdtr?

2 posters

Go down

Bjørn Olsen nRegland 17 gift med Berte Ånensdtr? Empty Bjørn Olsen nRegland 17 gift med Berte Ånensdtr?

Poste  Trygve Refvem Lør Feb 09, 2008 2:06 pm

I min overleverte anetavle (uten kildehenvisninger) er Bjørn Olsens kone oppført som Berthe Jacobsdtr f-1694. I ættesogen er han gift med Berte Ånenstr nRegland14f som samtidig er hans tante, idet Bjørns mor var Siri Ånensdtr nRegland 14a. Her må det være noe som ikke stemmer.
Trygve

Trygve Refvem

Antall Innlegg : 43
Join date : 06.02.2008

Til Toppen Go down

Bjørn Olsen nRegland 17 gift med Berte Ånensdtr? Empty Re: Bjørn Olsen nRegland 17 gift med Berte Ånensdtr?

Poste  Stein Norem Wisted Man Feb 11, 2008 7:22 am

Jeg er enig i at han var nok ikke gift med sin tante. Det var en for rask konklusjon fra min side. Berte Ånensdtr (nr. 14f) var gift i Stavanger med Kristoffer Bjørnsen, og Bjørn Olsen var gift med en Berte, som vi ikke sikkert vet farsnavnet på. Hun døde i 1777 (Bjørn Regelans kone 80 år gammel).

"Hovedbevisene" jeg hadde var at Kristoffer Bjørnsen i Stavanger døde "i god tid" før 1727, og at Bjørn N. Regeland og kona Berte hadde en sønn som het Kristoffer. Når i tillegg alderen stemte, var jeg litt for rask, og gjorde henne til Ånensdtr. uten å få med meg at hun da også ble gift med sin nevø.

Stein

Stein Norem Wisted
Admin

Antall Innlegg : 151
Join date : 30.01.2008
Bosted : Sandnes

https://sokndal.norwegianforum.net

Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet