Stein Norem Wisteds Sokndal forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Hoskuld Olsen Holmen, Lindland Husmenn2

2 posters

Go down

Hoskuld Olsen Holmen, Lindland Husmenn2 Empty Hoskuld Olsen Holmen, Lindland Husmenn2

Poste  Trygve Refvem Ons Apr 09, 2008 8:38 am

I skiftet etter Osmund Torgersen ØSira 22-1-1744, med sønnen Torger O. Mydland 35, fremgår at Ingeborg Torgersdtr Mydland var gift med Hoskuld Olsen Lindland. I Lundboken p.250 finner vi Hoskuld Olsen Lindland (Lund) g 3-7-1743, med barn Torjus 1744, Ole 1747, Marta 1749 og Torjus 1757. Han solgte på Lindland i 1754 og flyttet til Setra og flyttet videre " i 1760 til Hogstad , Hidra sogn, hvor han siden bodde." Dette passer ikke særlig med Ættesogens Hoskuld O., men det er heller ikke lett å finne ut av.

I samme skifte nevnes også en bror til Torger O.Mydland, Peder O.Egelien i Sogndal, iflg Bakke-boken b1 p469 var han 10 år i 1718, gift med Guri Bøe i Sokndal. Jeg finner ikke denne husstanden i Ættesogen.

Trygve Refvem

Antall Innlegg : 43
Join date : 06.02.2008

Til Toppen Go down

Hoskuld Olsen Holmen, Lindland Husmenn2 Empty Re: Hoskuld Olsen Holmen, Lindland Husmenn2

Poste  Stein Norem Wisted Tir Apr 15, 2008 8:10 am

Jeg tror nok at jeg har blandet sammen to forskjellige Hoskuld Olsen'er her. Jeg har nå oppdatert, og kun lagt inn det jeg har funnet i Sokndal om Hoskuld Olsen Vinje/Volden/Holmen.

Peder Olsen Egeli (født ca. 1708) g.m. Guri Bøe har jeg ikke funnet noe om foreløpig.

Det er en Guri Ellefsdtr Bøe død 1767, men jeg vet ikke mer om henne.

Hilsen
Stein

Stein Norem Wisted
Admin

Antall Innlegg : 151
Join date : 30.01.2008
Bosted : Sandnes

https://sokndal.norwegianforum.net

Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet