Stein Norem Wisteds Sokndal forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Aagot Bjornsdatter (I.Mydland 15b) Mann

Go down

Aagot Bjornsdatter (I.Mydland 15b) Mann Empty Aagot Bjornsdatter (I.Mydland 15b) Mann

Poste  kdevito Tor Jan 21, 2010 6:37 pm

Jeg ønsker å bekrefte gift med Aagot Bjørnsdatter oppført i I. Mydland 15b. Websidene dine indikerer ekteskap med Erik Jonsen på Log nr. 4, men jeg fant en kilde som indikerer ekteskapet til Jon på Log nr. 3. Se følgende link:
Denne andre slektstre siterer en kilde Bydebok for Ã…na-Sira og Brrefjord, Series: 1995 (p.248).
Jeg håper denne oversettelsen fra engelsk til norsk (med hjelp fra Google) er forståelig.

kdevito
Gjest


Til Toppen Go down

Aagot Bjornsdatter (I.Mydland 15b) Mann Empty Forbedret oversettelse

Poste  kdevito Tor Jan 21, 2010 6:40 pm

Jeg ønsker å bekrefte gift med Aagot Bjørnsdatter oppført i I. Mydland 15b. Websidene dine indikerer ekteskap med Erik Jonsen på Log nr. 4, men jeg fant en kilde som indikerer ekteskapet til Jon på Log nr. 3. Se følgende link:
Denne andre slektstre siterer en kilde Bydebok for Åna-Sira og Brrefjord, Series: 1995 (p.248).
Jeg håper denne oversettelsen fra engelsk til norsk (med hjelp fra Google) er forståelig.

kdevito
Gjest


Til Toppen Go down

Aagot Bjornsdatter (I.Mydland 15b) Mann Empty Re: Aagot Bjornsdatter (I.Mydland 15b) Mann

Poste  Stein Norem Wisted Fre Jan 22, 2010 10:09 am

I'll answer in English, that's no problem.

I have seen that book you refers to, but have landet on a different answer for now.

Jon Log is mentioned in tax-lists from 1602 (the earliest there is) and to 1617. He is the father of Erik and Bjørn, and is probably born in the 1560s

Erik Jonsen, his son, is found from 1614 until 1649. That makes him born in the 1590s.

Ågot Bjørnsdtr is menioned by name in a taxlist from 1645 (koppskatt) with one son and one daughter. Also that year, there was another taxlist (korntiende) where "the widow at Log" is mentioned as the only person at Log. This means that Ågot must be this widow. He must have died shortly before 1645, but is mentioned in some lists until 1649. Ågot is mentioned until 1660/61, which gives her a birth year of not earlier then 1580/90. If Ågot was married to Jon, I think she would have been listed in the tax lists after Jon dissappeared in 1617, but instead Erik "takes over".

This is the comclusion I have made so far, but with new evidence it might change.

Regards
Stein

Stein Norem Wisted
Admin

Antall Innlegg : 151
Join date : 30.01.2008
Bosted : Sandnes

https://sokndal.norwegianforum.net

Til Toppen Go down

Aagot Bjornsdatter (I.Mydland 15b) Mann Empty Aagot Bjornsdatter (I.Mydland 15b) Mann

Poste  kdevito Tir Jan 26, 2010 4:48 pm

Thank you for your reply (especially since you posted it in English). I will use your data in my family tree.

Regards,
kdevito

kdevito
Gjest


Til Toppen Go down

Aagot Bjornsdatter (I.Mydland 15b) Mann Empty Re: Aagot Bjornsdatter (I.Mydland 15b) Mann

Poste  Stein Norem Wisted Tir Feb 02, 2010 7:47 am

You're welcome.

Stein Norem Wisted
Admin

Antall Innlegg : 151
Join date : 30.01.2008
Bosted : Sandnes

https://sokndal.norwegianforum.net

Til Toppen Go down

Aagot Bjornsdatter (I.Mydland 15b) Mann Empty Re: Aagot Bjornsdatter (I.Mydland 15b) Mann

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet