Stein Norem Wisteds Sokndal forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Egeli i Sireheia, nr. 2 - Tore Egeli

2 posters

Go down

Egeli i Sireheia, nr. 2 - Tore Egeli Empty Egeli i Sireheia, nr. 2 - Tore Egeli

Poste  Jan H. Trelsgård Tir Des 16, 2008 1:30 pm

Du refererer til store Ålgård nr. 4 der det blant annet står "Eide ½ løp 18 mrk. smør i Egeli 1617".
Jeg tviler på at det er en sammeheng mellom disse personene dersom det er slik å forstå at du baserer din antakelse kun på navnelikhet og gårdeparten i Egeli i 1617. Egeli i Sireheia var vel krongods på den tiden ?

Jan H. Trelsgård

Antall Innlegg : 46
Join date : 27.03.2008

Til Toppen Go down

Egeli i Sireheia, nr. 2 - Tore Egeli Empty Re: Egeli i Sireheia, nr. 2 - Tore Egeli

Poste  Stein Norem Wisted Ons Des 17, 2008 7:35 am

Jeg er enig i det.

Det er en del som kan kalles arbeidsnotater for min egen del, som finnes i ættesogen, og som ikke alltid er blitt fjernet.

Takk for tipset.

Stein

Stein Norem Wisted
Admin

Antall Innlegg : 151
Join date : 30.01.2008
Bosted : Sandnes

https://sokndal.norwegianforum.net

Til Toppen Go down

Egeli i Sireheia, nr. 2 - Tore Egeli Empty Re: Egeli i Sireheia, nr. 2 - Tore Egeli

Poste  Jan H. Trelsgård Tor Des 25, 2008 2:47 pm

Den nye boken Fortid og Folk på gnr. 8 - Gnr. 18 i Sokndal kommune nevner at det var skifte etter Tore Tronsen Egeli 30.10 1679 og at hans andre kones navn var Berte. Det nevnes to barn av første ekteskap: Tron og Anne, samt sønnen Jon av andre ekteskap.

Jan H. Trelsgård

Antall Innlegg : 46
Join date : 27.03.2008

Til Toppen Go down

Egeli i Sireheia, nr. 2 - Tore Egeli Empty Re: Egeli i Sireheia, nr. 2 - Tore Egeli

Poste  Stein Norem Wisted Man Des 29, 2008 7:30 am

Takk skal du ha.

Stein

Stein Norem Wisted
Admin

Antall Innlegg : 151
Join date : 30.01.2008
Bosted : Sandnes

https://sokndal.norwegianforum.net

Til Toppen Go down

Egeli i Sireheia, nr. 2 - Tore Egeli Empty Re: Egeli i Sireheia, nr. 2 - Tore Egeli

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet