Stein Norem Wisteds Sokndal forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Turid Nilsdtr Bøe i 2. og 3. ledd med Margrete Jensdtr Hauge

Go down

Turid Nilsdtr Bøe i 2. og 3. ledd med Margrete Jensdtr Hauge Empty Turid Nilsdtr Bøe i 2. og 3. ledd med Margrete Jensdtr Hauge

Poste  Stein Norem Wisted Ons Aug 27, 2008 7:37 am

Et av vitnene i prosterettsaken mot Mag. Block i 1740 Turid Nilsdtr Bøe skal være beslektet i andre og tredje ledd med Jakob Larsen Kjellands kone Margrete Jensdtr Smith fra Frøyland.

Det tror jeg må være Turid Nilsdtr g.1730.m. Knud Jonsen Årstad nr. 46. Jeg vet imidlertid ikke hvem noen av foreldrene hennes er.

Turid Nilsdtr gift på Årstad nr. 46 (f.ca. 1705 nevnt 1740)
|
far - Nils
mor -

og

Margrete Jensdtr Smith gift på Kjelland nr. 12 (1704-1795)
|
far - Jens Korneliussen Smith Frøyland nr. 23 (1670-1751)
mor - Karen Jakobsdtr. Kirsebom (-1750)
|
farfar - Kornelius Jakobsen Hauge nr. 18 (1641-e. 1715)
farmor ?
morfar - sokneprest Jakob Jochumsen Kirsebom, Eik nr. 16 (1616-1694)
mormor - Margrete Karstensdtr. (-1702)

Jeg har god kontroll på Jakob Jochumsen Kirseboms etterslekt, så jeg tror vi skal konsentrere oss om farfar eller farmors slekt. Det er en Nils Jakobsen Hauge nr. 20 (1636-e.1715) som kan være far til Turid Nilsdtr. Hvis han i sin tur er bror til Kornelius Jakobsen Hauge, vil det gjøre henne beslektet i andre og tredje ledd med Margrete.
Hun kan også være datter til Nils Larsen Hauge nr. 19 (1669-e.1730) g.m. Helga Vermundsdtr. I og med at kona til Kornelius Jakobsen Hauge er for meg ukjent, kan hun være en Larsdatter eller Vermundsdatter, som også ville passe.

Hilsen
Stein

Stein Norem Wisted
Admin

Antall Innlegg : 151
Join date : 30.01.2008
Bosted : Sandnes

https://sokndal.norwegianforum.net

Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet