Stein Norem Wisteds Sokndal forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Jakob Mikkelsen Årstad i slekt 2. eller 3. ledd med Margrethe Jensdtr. Smith.

Go down

Jakob Mikkelsen Årstad i slekt 2. eller 3. ledd med Margrethe Jensdtr. Smith. Empty Jakob Mikkelsen Årstad i slekt 2. eller 3. ledd med Margrethe Jensdtr. Smith.

Poste  Stein Norem Wisted Ons Aug 27, 2008 6:55 am

I prosterettsaken mot Mag. Christen Bloch i 1740, presenteres en mengde slektsforhold i Sokndal. Mange av vitnene er i slekt eller besvogret med anmelderne. Jeg har "kontroll" på de fleste, men noen er mer usikre. Jeg vil presentere ett og ett slektsproblem her, i håp om å løse dem.

Jakob Mikkelsen Årstad er beslektet enten i 2. eller 3. ledd med Margrete Jensdtr Smith

Jeg har følgende :

Jakob Mikkelsen Årstad nr. 42 (1692 - 1763)
|
Mikkel Jakobsen Egeland Steinberg nr. 24 (n.1698-1701) bror til Kornelius Jakobsen Hauge nr. 18

og

Margrete Jensdtr Smith gift på Kjelland nr. 12 (1704-1795)
|
Jens Korneliussen Smith Frøyland nr. 23 (1670-1751)
|
Kornelius Jakobsen Hauge nr. 18 (1641-e. 1715) bror til Mikkel Jakobsen Egeland Steinberg nr. 24


Så langt vel og bra, men hvem er Mikkel og Kornelius sønner av ? Det er en Mikkel Jakobsen Egeland Steinberg nr. 15 (1632-etter 1684) som eide noen gårdparter i Sokndal, bla. 1 pund i Årrestad, og noe i Løvik på sin stedatters vegne. Dette kan være bestefar til disse to, og han må da ha hatt en sønn Jakob, som var far til Mikkel og Kornelius. Men disse tre siste personene har jeg ikke funnet.

Kan noen bidra med noe her hadde det vært fint.

Hilsen
Stein

Stein Norem Wisted
Admin

Antall Innlegg : 151
Join date : 30.01.2008
Bosted : Sandnes

https://sokndal.norwegianforum.net

Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet