Stein Norem Wisteds Sokndal forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Søstre fra Årrestad til Håland + kobling til Kolestrand

2 posters

Go down

Søstre fra Årrestad til Håland + kobling til Kolestrand Empty Søstre fra Årrestad til Håland + kobling til Kolestrand

Poste  Agnete Tor Feb 07, 2008 7:49 pm

Årrestad nr. 46: Lars Tobias Jacobsen og hustru Anne Regine Hansdatter får to døtre; Anne Tomine og Ingeborg. Begge gifter seg på Håland.

Anne Tomine = nr. 44 på Håland. Hun gifter seg med Johan Berntsen Håland. Det blir helt klart når hun dør på Håland (6.2.1925) og Årrestad oppgis som fødested.

Ingeborg gifter seg i 1909 med Tønnes Eriksen Håland (41a). Tønnes er født i Kolestrand (Heskestad) i 1888 og dør i 1923 på Håland. Hans far er Erik Tønnessen Kolestrand (1863-91) og mor er Olene Atlaksdatter Kolestrand (fra Eikeland, Heskestad) (1856-1891). Når foreldrene dør så tidlig , havner de to barna henholdsvis på Eikeland hos morsslekta, og hos farfar (som er gift 2 på Håland).

Tønnes Sigbjørnsen Håland (41) f. 1827 Steinberg i Lund -død på Håland 1908: kom fra Steinberg i Lund. Gift 1858 med Serena Olsdatter Kolestrand og kom dermed til den gården. Serena døde i 1889 i Kolestrand, og Tønnes giftet seg i 1890 med Olene Konradsdatter Håland.

En annen sønn av Tønnes Sigbjørnsen Håland (41) er Antoni Tønnessen Lindland, født 1862 i Kolestrand. Han kom til Lindland i Sokndal og = Lindland nr. 52.

Tønnes Sigbjørnsen Stenberg - Kolestrand - Håland dør altså i 1908 på Håland, hustruen Olene Konradsdatter Håland dør i 1923 på Håland.

Håper dette er til hjelp i ditt flotte arbeid!

Agnete Laughing

Agnete
Gjest


Til Toppen Go down

Søstre fra Årrestad til Håland + kobling til Kolestrand Empty Re: Søstre fra Årrestad til Håland + kobling til Kolestrand

Poste  Stein Norem Wisted Fre Feb 08, 2008 7:28 am

Takk skal du ha.
Jeg har tillatt meg å flyttet innlegget etter at jeg døpte om dette forumet til "melding av rettelser eller tillegg"

Stein

Stein Norem Wisted
Admin

Antall Innlegg : 151
Join date : 30.01.2008
Bosted : Sandnes

https://sokndal.norwegianforum.net

Til Toppen Go down

Søstre fra Årrestad til Håland + kobling til Kolestrand Empty Re: Søstre fra Årrestad til Håland + kobling til Kolestrand

Poste  Agnete Fre Feb 15, 2008 7:10 pm

Vledig fint med oppdateringen. Bare en ting: Det ser nå (Håland nr 41) ut som om Tønnes og Olene er foreldre og besteforeldre. Det stemmer bare for Tønnes' vedkommende. Olene er hans andre kone, og så vidt jeg vet hadde ikke disse to hverken barn eller barnebarn sammen!
Agnete

Agnete

Antall Innlegg : 45
Join date : 14.02.2008

Til Toppen Go down

Søstre fra Årrestad til Håland + kobling til Kolestrand Empty Re: Søstre fra Årrestad til Håland + kobling til Kolestrand

Poste  Stein Norem Wisted Man Feb 18, 2008 8:25 am

Da har jeg rettet det så det skal stemme bedre.

Stein

Stein Norem Wisted
Admin

Antall Innlegg : 151
Join date : 30.01.2008
Bosted : Sandnes

https://sokndal.norwegianforum.net

Til Toppen Go down

Søstre fra Årrestad til Håland + kobling til Kolestrand Empty Re: Søstre fra Årrestad til Håland + kobling til Kolestrand

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet